Συγγραφικό Έργο



Πώς ένα μεσαιωνικό χειρόγραφο που δημοπρατήθηκε στη Νέα Υόρκη στη δύση του εικοστού αιώνα και ένα παζλ δεκατεσσάρων κομματιών που φέρει την υπογραφή του Αρχιμήδη θα γίνουν η αιτία για τις εγκληματικές ενέργειες εναντίον πολιτικών προσώπων στην Αθήνα του 2004;

Ο Καθηγητής Αριστοτέλης Γαλάνης και ο Αστυνόμος Γιάννης Λόντσας γνωρίζουν ότι θα πρέπει να κοιτάξουν βαθιά μέσα στην ιστορία του χειρογράφου, να ακολουθήσουν τα «γεωμετρικά ίχνη» του δολοφόνου, να απορρίψουν τις προφανείς απαντήσεις και να αναζητήσουν τη λύση στις ιδέες του αρχαίου έλληνα μαθηματικού. 

Ένα διανοητικό παιχνίδι, ένα παζλ ιδεών και κομματιών βγαλμένο μέσα από τον περίφημο Κώδικα C του Αρχιμήδη θα τους οδηγήσει στην εξιχνίαση του μυστηρίου και θα αναδείξει, μεταξύ άλλων, τις παθογένειες του ελληνικού πολιτικού συστήματος.




Πώς ντύνεται ένας αριθμός για να πάει σε μπαλ μασκέ; Τι έγινε όταν το 1 το έσκασε από τη φυλακή; Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες σαρανταποδαρούσες; Είναι η αγάπη συμμετρία ή το αντίστροφο; Αξίζουνε μια δεύτερη ευκαιρία οι κακοί των παραμυθιών;

Δεκαεπτά ιστορίες που σκαρώθηκαν με μεράκι, τρυφερότητα και χιούμορ. Γραμμένες από δυο χαρισματικούς δασκάλους που αγαπούν με πάθος τόσο τους αριθμούς όσο και τα παιδιά. Δεκαεπτά ιστορίες που απευθύνονται σε «μικρούς» αναγνώστες, αλλά θα ενθουσιάσουν και τους «μεγάλους» μια και θα τους κάνουν να δουν τους αριθμούς… αλλιώς.

Απόσπασμα από τον πρόλογο του Τεύκρου Μιχαηλίδη





Κοπεγχάγη, 2001: Το «φοβερό παιδί» των μαθηματικών Αργύρης Στρουλιάρης γνωρίζει τον ιδιοφυή συνάδελφό του Νικόλα Παπαπέτρου. Τους ενώνει ένα επί δεκαετίες άλυτο πρόβλημα της Θεωρίας Ομάδων: ο γρίφος της ενισχυμένης εικασίας των Κόνγουεϊ-Νόρτον. Κάιρο, Φεβρουάριος 2016: Ο Καθηγητής Στρουλιάρης, σ’ ένα κατάμεστο αμφιθέατρο, ανακοινώνει την απόδειξή του. Το θεώρημά του φέρνει επανάσταση στα μαθηματικά. Το Σύμπαν, στα μάτια των επιστημόνων, είναι πλέον εντελώς διαφορετικό. Ο Αργύρης Στρουλιάρης γίνεται διάσημος. Η πατρότητα της απόδειξης είναι όλη δική του – ή μήπως όχι; Θεσσαλονίκη, 22 Σεπτεμβρίου 2016: Η δολοφονία του Στρουλιάρη στο σπίτι του, στην Καλαμαριά, σοκάρει το Πανελλήνιο και ανάβει φωτιές στο μυαλό του αστυνόμου Λόντσα. Κέιμπριτζ, 25 Σεπτεμβρίου 2016: Ο Ιταλοϊάπωνας μαθηματικός Κέιγκο Τανιμούρο, συνεργάτης των δύο φίλων μαθηματικών, ξεψυχά σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα αδιευκρίνιστων αιτίων.






Η Ραφαέλα, φοιτήτρια Ιστορίας της Τέχνης, και ο Θωμάς, διδακτορικός φοιτητής Μαθηματικών, παρατηρούν, ο ένας στη Ρώμη και ο άλλος στη Χάγη, το ίδιο έργο του χαράκτη Μ. Κ. Έσερ. Το Ατράνι, μια μικρή ιταλική πόλη που έχει απεικονίσει πολλές φορές ο Έσερ στα χαρακτικά του, θα γίνει ο τόπος στον οποίο θα βιώσουν ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα, εκείνο της βιωματικής προσέγγισης ενός έργου τέχνης. Εκεί θα γνωρίσουν τους «ανέφικτους κόσμους» του, καθώς και τα έργα του που διέπονται από τους κανόνες της συμμετρίας. Ξεναγός τους θα είναι ο ίδιος ο χαράκτης. 
Πώς, όμως, μια ιστορία στα Γιάννενα του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και ένας έλληνας μαθηματικός του 20ού αιώνα θα επηρεάσουν την μετέπειτα ζωή τους; Είναι, άραγε, αυτή τους η περιήγηση δημιούργημα του μυαλού τους ή μήπως όχι; 
Όταν λογική και παράλογο συγκρούονται, ίσως η συμμετρία να είναι η λύση.